Forum BLOGBUS Strona Główna BLOGBUS
Forum o komunikacji miejskiej i nie tylko. Zapraszamy!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Minusy komunikacji tramwajowej w Warszawie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BLOGBUS Strona Główna -> Komunikacja miejska w Warszawie- wszystko o tramwajach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jabolek
Młodszy administrator operacyjny



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ITALIA :D

PostWysłany: Pon 18:11, 25 Mar 2013    Temat postu: Minusy komunikacji tramwajowej w Warszawie

Zdecydowałem się założyć taki temat...

Nie jestem miłośnikiem jazdy tramwajem, ale jak wiemy są w naszym mieście pewne rejony w które inaczej jak tramwajem dostać się nie da Razz - czasem to po prostu konieczność Wink

I dlatego też postanowiłem opisać główne problemy, z jakimi zmagają się tramwaje warszawskie

1) Niska prędkość jazdy <- problem występuje np. w ciągu Alei Jerozolimskich, gdzie często-gęsto tramwaj jest wyprzedzany przez linie autobusową (zwłaszcza przyspieszone np. 517) -- nie powinno tak być, SZYNA powinna być opcją szybszą od autobusu

2) Zbyt częste przystanki <- problem spotykany w wielu miejscach np. przystanki OCH Teatr i Wawelska
czy "Hale Banacha" i BTW 1920 dla linii jadących z okęcia.
Za zbędny uważam też przystanek "Cmentarz Prawosławny"

3) ŚWIATŁA- Uważam że sygnalizacje świetlne dla tramów są fatalnie skoordynowane, i przez to składy często grupują się i marnują czas przestając na czerwonym (a szczególnie irytująca jest sytuacja gdy dzieje się to w zimę, a motorniczy oczekuje na kolejnych pasażerów z otwartymi drzwiami na przystanku Razz)

====
No to tyle, zapraszam do dyskusji, ja z wymienionych powodów omijam tramwaje jak tylko jest to możliwe - wole autobus Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anna




Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 1017
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pon 19:32, 25 Mar 2013    Temat postu:

To zależy jeszcze na jakich trasach.ja oczywiście wolę autobusy co jest zrozumiałe ,ale czasem muszę skorzystać z tramwaju.Ostatnio korzystam z tramwaju linni 18 i dośc szybko jedzie na Golędzinów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysztof
Młodszy administrator operacyjny



Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:02, 26 Mar 2013    Temat postu:

Ja odc. R. Starzyńskiego-Żerań Fso jako linii tramwajowej nie lubię wole tam pokonywam trasą linii 509. Za dużo przystanków. a 509 jak Express mknie

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabolek
Młodszy administrator operacyjny



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ITALIA :D

PostWysłany: Wto 15:49, 26 Mar 2013    Temat postu:

No właśnie, przystanki nie tylko na wymienionych przeze mnie liniach są trochę za często Razz, tramwaj w teorii powinien być szybszy od autobusu bo nie stoi w korku... ale niestety w Warszawie to nie do końca się sprawdza, nie raz mozna być świadkiem gdy tramawaj co chwila musi stawać na światła lub przystanek a autobusy obok jadą swobodnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysztof
Młodszy administrator operacyjny



Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:24, 26 Mar 2013    Temat postu:

Giuseppe Labollo napisał:
No właśnie, przystanki nie tylko na wymienionych przeze mnie liniach są trochę za często Razz, tramwaj w teorii powinien być szybszy od autobusu bo nie stoi w korku... ale niestety w Warszawie to nie do końca się sprawdza, nie raz mozna być świadkiem gdy tramawaj co chwila musi stawać na światła lub przystanek a autobusy obok jadą swobodnie


To norma na odcinku R. Starzyńskiego-Żerań FSO 509 bierze tramwaje przynajmniej z 1 o lie nie więcej Very Happy


Już nie wspomne o Al. Jerozolimskich dziś gdzie tramwaje to w ogóle stały Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysztof dnia Wto 20:25, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jabolek
Młodszy administrator operacyjny



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ITALIA :D

PostWysłany: Wto 22:28, 26 Mar 2013    Temat postu:

Nie no, awarie to zupełnie co innego Razz... ale ogólnie w alejach jerozolimskich to tez jest problem- zwłaszcza jak teraz jest buspas na pewnym fragmencie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mironi Komunikace Milenec




Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żoliborz

PostWysłany: Pon 21:35, 08 Kwi 2013    Temat postu:

Ja uważam że największym minusem tramwajów ( nie tylko w warszawie ) jest poprostu brak możliwości wyprzedzenia jednego tramwaju przez drugi...
Wystarczy że jeden motorniczy będzie się "grzebał" , powoli jechał a pozostałe za nim są zmuszone również do wolnej jazdy . Sami motorniczowie nazywają nie które linie "korkiem" np. linie 16 która ponoć ma wolniejszy rozkład niż 17 czy tez 33 w ulicy al.Jana Pawła II , pewnie są takie także inne linie...
Choć polityka ZTM-u zmusza nas coraz cześciej do jazdy tym środkiem - tramwajem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sebik
Gość






PostWysłany: Sob 20:50, 04 Maj 2013    Temat postu:

Zmorą tramwajów są światła. Nie niektórych skrzyżowaniach trzeba tracić nawet kilka minut.
Powrót do góry
gerfild tygrys
Moderator główny forum



Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WAWKA

PostWysłany: Nie 8:56, 05 Maj 2013    Temat postu: Re: Minusy komunikacji tramwajowej w Warszawie

Giuseppe Labollo napisał:
Zdecydowałem się założyć taki temat...

Nie jestem miłośnikiem jazdy tramwajem, ale jak wiemy są w naszym mieście pewne rejony w które inaczej jak tramwajem dostać się nie da Razz - czasem to po prostu konieczność Wink

I dlatego też postanowiłem opisać główne problemy, z jakimi zmagają się tramwaje warszawskie

1) Niska prędkość jazdy <- problem występuje np. w ciągu Alei Jerozolimskich, gdzie często-gęsto tramwaj jest wyprzedzany przez linie autobusową (zwłaszcza przyspieszone np. 517) -- nie powinno tak być, SZYNA powinna być opcją szybszą od autobusu

2) Zbyt częste przystanki <- problem spotykany w wielu miejscach np. przystanki OCH Teatr i Wawelska
czy "Hale Banacha" i BTW 1920 dla linii jadących z okęcia.
Za zbędny uważam też przystanek "Cmentarz Prawosławny"

3) ŚWIATŁA- Uważam że sygnalizacje świetlne dla tramów są fatalnie skoordynowane, i przez to składy często grupują się i marnują czas przestając na czerwonym (a szczególnie irytująca jest sytuacja gdy dzieje się to w zimę, a motorniczy oczekuje na kolejnych pasażerów z otwartymi drzwiami na przystanku Razz)

====
No to tyle, zapraszam do dyskusji, ja z wymienionych powodów omijam tramwaje jak tylko jest to możliwe - wole autobus Razz


Dlatego uważam, że autobus powinien dublować tramwaj, bo jest alternatywą dla tramów i uzupełnieniem dla w/w. I jeszcze jeden NAJWIĘKSZY MINUS to to, że jak stanie jeden to stoją wszystkie i jest wielkie "G" z pojemności i ilości zabieranych pasażerów to samo dotyczy się metra. Dlatego twierdzę ,że miasto postawiło na "złego konia". Busy/tramy/metro powinny się UZUPEŁNIAĆ, a nie jak jest obecnie. dlatego jestem przeciwny kasacji/skrótowi 521 do Wiatraka, ale skrót do Krzyży/Torwaru to już coś jest i miałoby sens i to samo dotyczy się 510..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sebik
Gość






PostWysłany: Nie 10:24, 05 Maj 2013    Temat postu:

Właśnie autobus niczego dublować nie powinien. Wręcz przeciwnie. Autobus musi być najwyżej uzupełnieniem tramwaju
Powrót do góry
Jabolek
Młodszy administrator operacyjny



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 1805
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ITALIA :D

PostWysłany: Nie 19:07, 05 Maj 2013    Temat postu:

http://www.komunikacyjneblogbus.fora.pl/komunikacja-miejska-w-warszawie-ogolnie,18/dyskusja-o-polityce-tworzenia-ukladu-komunikacyjnego,197.html

^
Tu piszcie o ewentualnej wyższości szyny nad busem itp Very Happy, to temat w którym odbywały się płomienne dyskusje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mironi Komunikace Milenec




Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żoliborz

PostWysłany: Śro 22:49, 08 Maj 2013    Temat postu:

Ostatnio zaobserwowałem jakby celowe opóżnianie odjazdu tramwajów z przystanków przez motorniczych . Ma to miejsce na przystankach przed sygnalizacją świetlną .
- Jest to nie wątpliwie minus


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BLOGBUS Strona Główna -> Komunikacja miejska w Warszawie- wszystko o tramwajach Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin